Ahad, 9 Mei 2010

...and i'm not a terorrist~


aku baru je lps tgk citer
"My Name Is Khan"..
8/10 rating aku bg..








1)cter ni adil terhadap semua agama..
cth:time taufan molly yg melanda tu,die x wat church tu roboh completely..

2)ade motif..
cth:dgn membawa slogan "my name is khan,i'm not terorrist" tu da boleh merangkumi semua..
dat is not ALL muslim is terorrist..

3)kerana anak..
cth:Rizvan Khan sanggup merantau utk jumpa Mr President hanya kerana slps tragedi kematian anak tirinya Sameer Khan..

4)cacat bukan penghalang..
cth:Asperger's Syndrome bukan penghalang Rizvan utk menjadi seorg yg sggup pertaruh nyawa utk penduduk di Wilhemina,Georgia...

5)cinta..
cth:utuhnya cinta Rizvan Khan terhadap Mandira,even Mandira sanggup persalahkan dia ats kematian anak mereka..

6)persahabatan
cth:sarah n mandira jd sahabat baik,even mereka berbeza agama..Christ n Hindu..n even anak mereka juga,Reese n Sameer..

7)kasih syg ibu..
cth:ibu Rizvan;Ammi sanggup membawa Rizvan kpd seorg intelekTUAL supaya mengajar dia berbahasa inggeris..ini kerana Rizvan selalu
diejek di sekolah..isnt dat sad?
cth:Mandira sanggup mencari keadilan bg pembunuh anaknya;sameer even kes tu da ditutup sbb xda bukti kukuh n saksi..

8)wang bukan segalanya..
cth:Rizvan khan sanggup menderma $500 kpd mangsa afrika even dia susah pyh kumpul duit tu..tp die x putus asa dgn
cari lg duit hanya kerana ingin berjumpa Mr President..

--------------------------------------------------------------------------------------------------

adoi..
aku pon x tau knp aku type mende ni dlm blog aku..
nak mengaplikasikan ape yg aku blaja dlm subjek BM time zaman jahiliah dulu..
haha~



p/s-->aku menghayati semua isi cerita ni..sbb Karan Johar berani buat filem ni..
sesuai utk semua agama...:)

Tiada ulasan: